19:30/ Studiosaal des Ungarischen Staatstheaters Temeswar "Csiky Gergely"/ Sala Studio TMT/ TMT Studio Hall
In schlechter Gesellschaft/Bad Company (Slaba družba)
von/ de/ by: Vito Weis
Spielleitung/ Regia/ Direction: Vito Weis
Koproduktion/ Coproducție/ Coproduction: The New Post Office (Mladinsko Theatre & Maska Ljubljana), Moment (SLO)
Nonverbale Aufführung/ Spectacol nonverbal/ Nonverbal performance
Durata: 1 h 30 min
12+
Mit/ Cu/ With: Vito Weis
Regie-Berater/ Consultant regie/ Direction consultant: Žiga Divjak
Bewegungs-Berater/ Consultant mişscare/ Movement consultant: Nina Pertot Weis
Musik- und Sound-Design-Berater/ Consultant muzică şi sound-design/
Music and sound design consultant: Tomaž Grom
Dramaturgie-Beratung und Konzept-Assistenten/
Consultant dramaturgie şi asistent de concept/
Dramaturgy consultants and concept development assistants: Žiga Divjak, Nina Pertot Weis , Tomaž Grom
Light design: Vito Weis, Igor Remeta
Bühne und Kostüme/ Decorul şi costumele/ Sets and costumes: Vito Weis
Technischer Leiter/ Coordonator tehnic/ Technical manager : Igor Remeta
Produzenten/ Producători/ Producers: Tina Dobnik (Nova pošta), Nika Bezeljak (Moment)
DE
Das Bedürfnis nach Isolation brachte ein akutes Gefühl psychischer Unsicherheit mit sich und damit eine neue Gesellschaft. Plötzlich waren wir auf uns selbst gestellt.
Bad Company ist das Ergebnis dieses Zustands: Der Zeitgeist destilliert in ein verzweifeltes Bedürfnis nach einem Publikum. Ein Destillat, das ohne Worte und fast ohne Theatralik auskommt, nichts weniger als eine unmittelbare Theatererfahrung, Ein Destillat, das sich weigert, aufdringlich zu sein und stattdessen eine bunte Aneinanderreihung von szenischen Bildern bietet. Damit greift der Autor viele drängende Fragen unserer Zeit auf, begleitet von Musik aus einer anderen Zeit - der Zeit einer anderen Epidemie.
RO
Odată cu nevoia de izolare a venit o puternică senzație de lipsă a siguranței psihice și o nouă companie. Am rămas dintr-o dată pe cu noi înșine.
Bad Company este rezultatul acestei stări: distilarea spiritului epocii într-o disperată nevoie de public. O distilare lipsită de cuvinte și de aproape orice iluzie scenică care este, nici mai mult, nici mai puțin, o experiență teatrală crudă. O distilare care refuză să fie intruzivă și oferă în schimb o juxtapunere multicoloră de imagini scenice. În acestea, autorul abordează multe probleme stringente ale prezentului și ale epocii în care trăim, fiind acompaniat de o muzică dintr-o altă epocă - vremea unei epidemii diferite.
EN
With the need for isolation came a strong sense of psychological insecurity and a new company. We were suddenly left alone with ourselves.
Bad Company is the result of this state of mind: distilling the spirit of the age into a desperate need for an audience. A distillation devoid of words and almost any theatricality, nothing less than a raw theatre experience. A distillation that refuses to be intrusive and instead offers a multicolored juxtaposition of scenic images. With them, the author tackles many pressing issues of the present age we live in, accompanied by music from another age - the time of a different epidemic.